سیاستمداران پاكستانی تحریم ھا علیه ایران را بشدت محكوم كردند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز جمعه ایرنا، شخصیت ھای سیاسی و برجسته پاكستان در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لاھور كه از سوی سركنسولگری كشورمان شب گذشته برگزار شده بود , افزودند: توسعه فناوری صلح آمیز ھسته ای حق مسلم ھر كشوری است بنابراین تمام كشورھای مسلمان باید نقش خود را در سطح بین المللی برای دفاع و پشتیبانی از جمھوری اسلامی ایران در این زمینه ایفا كنند.

'خورشید محمود قصوری' وزیر پیشین امور خارجه پاكستان و عضو ارشد حزب تحریك انصاف (PTI) با بیان اینكه بعضی از كشورھا علیه ایران فكر حمله در سر دارند، تاكید كرد: چنین اقداماتی علیه ایران، بدون شك عواقب وخیمی در برداشته و منطقه نیز از پیامدهای آن در امان نخواھد ماند.

وی با اعتراض به اظھارات مقامات امریكایی نسبت به اقدام نظامی علیه ایران، تاكید كرد: در این صورت ایالات متحدہ آمریكا مجبور به پرداخت ھزینه سنگین در زمینه این جنگ است.

'ندیم كامران' وزیر ایالتی، دولت ایالت پنجاب به نمایندگی شهباز شریف سروزیر این ایالت در مراسم جشن انقلاب اسلامی ایران گفت: دوستی و روابط ایران – پاكستان متعلق به دہ ھا سال قبل است و جمھوری اسلامی ثابت كردہ ھر كشوری می تواند با تكیه به منابع ملی و بومی خود در تمامی زمینه ها به خود كفایی برسد.

وی افزود: دولت پنجاب نیز با استفادہ از ھمین ایدہ جمھوری اسلامی ایران، با رد ھر نوع كمك و با تكیه به منابع بومی خود سعی در رسیدن به خود كفایی دارد.

'محمد حسین بنی اسدی' سركنسول جمھوری اسلامی ایران در لاھور نیز ضمن تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: دولت پاكستان كمك 100 میلیون دلاری جمھوری اسلامی ایران به سیل زدگان پاكستانی و كمك به احداث زیرساخت ھای این كشور را بسیار محترم دانست.

وی با اشارہ به اینكه مذاكره برای واردات 100 مگاوات برق برای منطقه تربت ایالت بلوچستان، 1000 مگاوات برق به شھر كویته مركز این ایالت و 100 مگاوات به منطقه گوادر از جمھوری اسلامی ایران به مراحل نھایی خود رسیدہ ، افزود: پروژہ احداث خط لوله و انتقال گاز ایران به پاكستان نیز در آستانه تكمیل قرار گرفته است.

'قاضی حسین احمد' رھبر سابق حزب جماعت اسلامی پاكستان (JI) نیز در این مراسم گفت: ایالات متحدہ آمریكا در حال توطئه علیه ایران است، اما ملت جمھوری اسلامی بیش از پیش محكم و پایدار برابر قدرتهای جهانی تا رسیدن به اوج ایستادگی می كند.

در مراسم جشن انقلاب اسلامی 'لیاقت بلوچ' دبیر كل حزب جماعت اسلامی و 'عارف نظامی' تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی نیز حضور داشته و سخنانی را درباره انقلاب اسلامی ایران ایراد كردند.

آساق ** 1095*1832*





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: